Tips/niet vergeten

- Kijk de bocht zo ver mogelijk door.
- Gebruik tegenleuntechniek.
- Knieën strak tegen de tank.
- Duw de knie in de buitenkant van de bocht extra hard richting de tank. 
- Strek je arm die aan de binnenkant van de bocht zit. 

Halve draai

Niks is zo handig als het kunnen van een halve draai. Bijvoorbeeld als je verkeerd bent gereden. Vaak zie je een hoop motorrijders met de voeten aan de grond straatje keren. Maar wat is er nou mooier dan dat je dat in één soepele beweging al rijdend uit je mouw schud.

Het gaat als volgt in z'n werk:
De motorrijder maakt binnen een denkbeeldige rijbaanbreedte in één vloeiende beweging een halve draai naar links of naar rechts. Deze keuze is aan de examinator. 

Je rijdt daarbij met een licht trekkende motor en zet de halve draai in na de tweede pylon.
Vervolgens rijdt je in een vloeiende beweging voor de denkbeeldige achterlijn terug in de richting vanwaar is gestart. Ook benut je de juiste wijze van afschuinen om de bochtstraat te verkleinen en houdt je de snelheid zo constant mogelijk.
Je mag gebruik maken van de voetrem en een slippende koppeling.